Introductie

Een jaar of vijf geleden, toen gehaakte gatenmutsjes erg in waren, verkocht ik er wel eens een via een veilingwebsite, maar dat duurde niet lang. Eind 2004 zette ik voor het eerst wat gehaakte spulletjes op een webalbum. Kort daarna ontdekte ik het fenomeen linkpagina en zette daar de linkjes naar m'n fotoalbums op. Dat leverde onverwacht veel contacten op en ik ging verkopen via diverse sites. Maar na een tijdje had iedereen me in dat handwerkwereldje wel gezien denk ik en werd het weer stil. Wel sta ik elk jaar op de Crafty Markt in Tilburg. Dat is vooral erg leuk en gezellig, maar als mensen de spullen in het echt zien verkoopt het ook een beetje beter.

Intussen ben ik actief aan m'n diverse gratis websites gaan bouwen. De linkpagina is uitgegroeid tot een gids om mijn werk en dat van anderen te bekijken en te kopen, en daarnaast voor mensen die zelf aan de slag willen of al zijn. De pagina vind je onder de links.

Daarnaast begon ik een weblog over m'n hobby, maar kwam erachter dat haken en handwerken zelf leuker is dan erover schrijven. En ik heb echt een hekel aan werkbeschrijvingen maken. Het werd niks.

Ik gebruikte altijd al restanten en hergebruikte materialen voor m'n spulletjes, maar de laatste tijd heeft dat steeds meer m'n voorkeur en profileer ik m'n producten dan ook steeds meer als milieuvriendelijke of klimaatneutraal in m'n webwinkels en op andere verkooppunten. Toen ik vorig jaar een foto van een bij het vuil gevonden antieke naaimachine publiceerde op een Amerikaanse forumsite, kreeg ik daarop erg enthousiaste reacties en besloot ik een weblog (in het Engels) te gaan schrijven over al m'n mooie vondsten bij het Amsterdamse afval. Daar beleef ik erg veel plezier aan en krijg er ook leuke reacties op. Je kunt hem ook hiernaast vinden onder de links.

Toch bleef de behoefte aan een Nederlandse weblog knagen en ik zal daarom op deze plek ook het een en ander laten zien van wat er op 'Look What I Found!' staat, maar het wordt geen Nederlandse kopie. Er zal veel meer te doen zijn. Ik weet het zelf nog niet precies, maar ik wens je alvast veel lees- en kijkplezier!

Reacties